LCHF vid graviditet

Jag har varit gravid två gånger. Första gången var det en del cravings och extrakilon som smög sig på. Jag började äta LCHF först efter drygt halva graviditeten. Jag hade problem med järnvärdet och fick äta Nifferex och dricka blutsaft. Detta resulterade i en mycket bråkig mage. Dessutom var mitt blodtryck skyhögt (fick till och med övervakas ett dygn). När jag ändrade kosten gick jag inte upp mer i vikt och magen lugnade sig.

Vid min andra graviditet åt jag LCHF redan när jag plussade så jag höll fast vid min kosthållning hela graviditeten. Min barnmorska tyckte att det var helt fantastiskt att jag hade så fina värden (blodtryck och järn). Det berodde helt säkert på min kost! De få kilon jag gick upp försvann i samband med förlossningen.

Detta inlägg publicerades i Personligt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar